.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احتمال افزایش قیمت برنج داخلی در سال جاري
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در سال 88 از احتمال افزایش قیمت برنج داخلی در سال جاری خبر داد.
احتمال افزایش قیمت برنج داخلی در سال جاري

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در سال 88 از احتمال افزایش قیمت برنج داخلی در سال جاری خبر داد.

به گزارش شمال نيوز به نقل از ايسنا ؛ علی اصغر یوسف نژاد ، افزود: طبق بند 40 قانون بودجه سال 88 ، تعرفه واردات برنج 90 درصد قیمت محصول تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعرفه واردات برنج صفر است و بدون پرداخت حقوق گمرکی وارد ایران می شود ، گفت: از امسال وارد کنندگان برنج باید به اندازه 90 درصد قیمت محصول وارداتی حقوق گمرکی پرداخت کنند.

یوسف نژاد خاطر نشان کرد: بنابر این قانون با افزایش قیمت برنج وارداتی میزان تقاضا برای برنج داخلی افزایش یافته و سال خوبی برای شالی کاران بویژه کشاورزان شمال کشور خواهد بود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال گذشته کم لطفی از جانب دولت در حق کشاورزان انجام شد اظهار کرد: این کم لطفی بگونه ای بود که برنج بدون اینکه فروخته شود در انبار ها می ماند.

یوسف نژاد تصریح کرد: طبق آمار و ارقامی که وجود دارد نرخ جهانی برنج افزایش پیدا کرده و صادرات برای کشور های تولید کننده این محصول مشکل شده است.

وی ابراز داشت: مجلس با توجه به اینکه قرار است از تولید و محصولات داخلی حمایت کند پیشنهاد دادیم تا تعرفه برنج وارداتی به 90 درصد برسد.

یوسف نژاد با بیان این مطلب که دولت متأسفانه در سال 85 یک میلیون و 200 هزار تن ، در سال 86 یک میلیون و 400 هزار تن و در 8 ماهه سال 87 یک میلیون تن برنج وارد کرده است به ایسنا گفت: ادعای ما این است که سرانه مصرف برنج در کشور 35 کیلو گرم است اما وارد کنندگان برای توجیه واردات خود سرانه مصرف برنج را 44 کیلو گرم عنوان می کنند.

وی ادامه داد: اگر سرانه مصرف برنج را 35 کیلو گرم قرار دهیم تقریباً تولیدات برنج در داخل کشور با توجه به بارندگی های اخیر کفاف جمعیت داخل کشور را خواهد داشت.

به گفته یوسف نژاد تولید برنج در سال جاری با توجه به ریزش های جوی 2 میلیون و 200 هزار تن پیش بینی می شود و این نشان می دهد که برای حمایت از تولید داخلی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بازرگانی باید برنامه ریزی کنند.

عضو کمیسیون بودجه مجلس در سال 88 ، افزود: موقعیت بگونه ای است که برای سال جاری می توانیم به خود کفایی در محصول بنج برسیم.

یوسف نژاد با تصریح این مطلب که اگر به خود کفایی در محصول برنج برسیم از خروج 700 میلیون دلار ارز جلوگیری خواهیم کرد ، گفت: اگر دولت فقط 50 درصد از این ارز را به صورت تسهیلات و وام در اختیار کشاورزان قرار بدهد شاهد رشد و توسعه تولید برنج و خود کفایی آن خواهیم بود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنج بعد از گندم دومین محصول راهبردی است ، راه اصلی مقابله با بحران غذایی را خود کفایی دانست و افزود: افزایش تولید در واحد سطح با ارقام با کیفیت و پر محصول ، عملیات به زراعی ، سرمایه گذاری و تأمین اعتبار تحقیقاتی برای افزایش کمی و کیفی ، آموزش مناسب به کشاورزان و همکاری متخصصین با موضوع کشاورزی و برنج می تواند در کتار حمایت های دولت خود کفایی دومین محصول راهبردی و استراتژیک کشور را رقم بزند.

یوسف نژاد تأکید کرد: ما انتظار داریم جهاد کشاورزی و وزارت بازرگانی به موضوع حمایت از تولید داخلی به صورت عملی بپردازد و چناچه نیاز باشد مجلس نیز به آنها کمک خواهد کرد که می توان در زمینه کمک مجلس به این موضوع به تعرفه 90 درصدی واردات برنج در بند 40 قانون بودجه سال جاری اشاره کرد.

وی به ایسنا گفت: دولت همان اندازه که از خودرو های داخلی حمایت می کند و با وضع تعرفه های بالا مانع از ورود خودرو های خارجی به داخل کشور می شود ، از تولید داخلی برنج پشتیبانی کرده و با ارائه تسهیلات و وام برای نهاده های کشاورزی باعث کاهش قیمت تمام شده و افزایش تولید آن شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.